Nieuwe Bentley Flying Spur krijgt ultra performance hybride-aandrijflijn
Bentley heeft aangekondigd dat de nieuwe Flying Spur zal worden uitgerust met hun ultra performance hybride-aandrijflijn, dezelfde die recentelijk in de Continental GT Speed is geïntroduceerd. Deze hybride aandrijflijn biedt uitzonderlijke prestaties en efficiëntie, met 782 pk en 1000 Nm koppel.
De nieuwe Flying Spur vervangt het model uit 2019 en belooft het krachtigste en meest dynamische vierdeursvoertuig in de geschiedenis van Bentley te worden. De hybride aandrijflijn combineert een 4,0-liter twin-turbo V8-motor met een krachtige elektromotor, wat zorgt voor een indrukwekkende combinatie van prestaties en rijbereik. De Flying Spur kan tot 72 kilometer volledig elektrisch rijden en heeft een totale actieradius van ongeveer 800 kilometer, terwijl de CO2-uitstoot beperkt blijft tot slechts 40 g/km.
Bentley blijft trouw aan zijn traditie van geavanceerde motorentechnologie door nu elektromotoren te integreren voor nog meer vermogen. Deze nieuwe aandrijflijn levert bijna 150 pk meer dan de huidige W12-motor in de Flying Spur Speed en biedt extra koppel voor een soepelere en krachtigere rijervaring bij verschillende snelheden. Dankzij de elektromotoren kan de Flying Spur zowel stil als krachtig rijden, afhankelijk van de situatie.
De nieuwe Flying Spur behoudt veel van zijn klassieke uiterlijke kenmerken, hoewel er subtiele wijzigingen zijn aangebracht, zoals een strakker vormgegeven luchtinlaat onder de bumper. De ronde mistlampen zijn vervangen door moderne sensoren voor geavanceerde veiligheidssystemen. Ondanks deze updates blijft de iconische uitstraling van de Flying Spur behouden.
De Flying Spur deelt zijn technische basis met de Porsche Panamera, die recentelijk ook werd aangekondigd met een vergelijkbare 782 pk hybride aandrijflijn. De Panamera biedt verschillende configuraties van de 4,0-liter V8 en V6-motoren, wat suggereert dat Bentley in de toekomst mogelijk ook meerdere hybride varianten van de Flying Spur zal introduceren.