BMW neemt met M3 MT Final Edition afscheid van de handbak
Met de aankondiging van de M3 MT Final Edition neemt BMW afscheid van de handgeschakelde M3 Sedan in Japan. Deze exclusieve Final Edition is beperkt tot slechts 150 exemplaren. Deze speciale uitvoering, markeert het einde van een tijdperk voor liefhebbers van handgeschakelde transmissies. De MT Final Edition is beschikbaar in drie unieke kleuren en enkel online te bestellen.
De MT Final Edition is alleen beschikbaar in Japan en is de allerlaatste handgeschakelde versie voor de Japanse markt. De M3 G80 wordt in Japan meestal aangeboden als Competition model, dus zelf schakelen in de Beierse sportsedan is niet gebruikelijk in het Land van de Rijzende Zon. Of dit een voorteken is voor de Europese markt blijft de vraag. Momenteel is in Europa de M3 nog leverbaar met een 480pk handbak of als automaat met 510pk, de Competition. Er worden overduidelijk meer M3's met automaat verkocht echter heeft BMW eerder stellig beloofd de handversnelling in productie te houden.
De nieuwe BMW M3 MT Final Edition is verkrijgbaar in Alpine White, Black Sapphire of M Brooklyn Grey, waarbij elke kleur beperkt is tot 50 exemplaren. Uitgerust met matgouden wielen (827 M) die eer betonen aan de legendarische M3 E30 DTM van Roberto Ravaglia. Mogelijkerwijs zal deze limited edition een felbegeerd verzamelobject worden.
Vlak voor een geplande facelift krijgt de BMW M3 G80 een speciale editie, mogelijk de laatste in zijn huidige vorm. Volgens bronnen dicht bij BMW in München zal de M3 G80, samen met zijn Japanse tegenhanger de M3 G81, in juli een subtiele vernieuwing ondergaan. Deze update zal de M3-modellen in lijn brengen met de nieuwigheden van de M4 G82 Coupe en M4 G83 Convertible, inclusief kleine ontwerpwijzigingen en een vermogenstoename voor de Competition xDrive modellen, om gelijk te staan aan de vierwielaangedreven M4 modeljaar 2025.