Bugatti showt Tourbillon zonder jasje aan
Bugatti heeft een volledig nieuw chassis ontwikkeld voor de Tourbillon hypercar, waarbij zowel regelgeving als de nieuwe hybride aandrijflijn centraal stonden. Het ontwerp moest rekening houden met een V16-motor en elektrische componenten, wat een complexe uitdaging vormde. Het resultaat is een baanbrekend voertuig dat de grenzen van techniek en design wederom verlegt.
De Tourbillon deelt niets met zijn voorgangers, de Veyron en Chiron, en maakt gebruik van een compleet nieuw koolstofvezel monocoque chassis. Dit chassis is speciaal ontworpen om de imposante 8,3-liter V16 en de elektrische aandrijflijn een plekje te geven. De batterij, die in een T-vorm achter de stoelen en in de centrale tunnel is geplaatst, zorgt samen met drie elektromotoren voor een optimale gewichtsverdeling en prestaties.
Een van de belangrijkste innovaties is de carbonfiber diffuser, die tevens als achterste crashstructuur dient. Hierdoor was een aparte balk overbodig, wat het gewicht en de grootte van de auto beperkt. De Tourbillon heeft verder acht radiatoren en maakt gebruik van 3D-geprinte, "skeletonized" draagarmen, afkomstig van de technologie achter de Czinger 21C. Dit alles zorgt voor een voertuig dat, ondanks de technologische complexiteit, niet veel groter is dan de Chiron en zelfs een lagere daklijn heeft.