Hoe BMW bijblijft in een competitieve EV-markt? "Wij geven mensen avontuur"
De elektrische auto-industrie groeit razendsnel, BMW is één van de merken die voorop loopt in deze revolutie. Maar hoe zorgt BMW ervoor dat hun elektrische voertuigen zo succesvol zijn? 24Cars spreekt hierover met Bryan Barendrecht, Product Communications Manager bij BMW, om deze vraag te beantwoorden. “We hebben liefhebbersauto's en de juiste technologieën om fantastisch rijdende auto's te blijven maken”, aldus Barendrecht.
BMW is één van de weinige gevestigde Europese autofabrikanten die competitief zijn op de EV-markt. In 2023 verkocht BMW 300.076 elektrische auto's, een stijging van 75 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Deze cijfers tonen aan dat BMW's EV-strategie werkt. Barendrecht benadrukt de veelzijdigheid van BMW's aanbod: “Met de introductie van de i5 Touring hebben we nu een compleet portfolio voor elke aandrijving en carrosserie, en daardoor voor ieder wat wils. Omdat wij de verschillende soorten aandrijving op één lijn bouwen, kunnen we snel schakelen op basis van vraag. Als veel mensen elektrisch willen rijden, dan produceren we veel elektrisch”.