Lamborghini doet mee aan logovernieuwing
Het logo van Lamborghini staat bij iedere petrolhead in het geheugen gegrift. Ferruccio Lamborghini kwam op dit idee door een schilderij waarop een stierengevecht te zien was. De aanvallende stier moest de gedachte worden achter de sportauto van Lamborghini. Nu blijkt dat het tijd is om het logo van de sportwagens te moderniseren.
Logovernieuwingen zijn de laatste jaren een echte trend in autoland. Veel merken vonden dat het tijd was om het oude logo af te stoffen en deze eens nieuw leven in te blazen. De logo's krijgen vaak een meer 2D-achtige weergave van de eerdere emblemen. Zo vond ook Italiaanse supercar bouwer Lamborghini dat het tijd was voor modernisatie.
Het bekende Lamborghini embleem is gelukkig onveranderd gebleven. Zoals bij vele andere automerken is het logo meer '2D' geworden en vereenvoudigd. De stier heeft nu een 'plattere' weergave gekregen en de reflecties van het logo zijn verwijderd. Ook zijn de kleuren, die eerder erg flitsend waren, nu wat fletser en minder knallend geworden. Wanneer het nieuwe logo op de auto's geschroefd gaat worden is nog niet duidelijk, de kans is groot dat de vervanger van de Huracan en de Plug-in hybrid Urus de eerste gaan zijn met het nieuwe logo.
Verder is het interessant dat het nieuwe logo ook zonder schild gebruikt gaat worden. Dit wordt wel alleen op de websites en social media gedaan. Lamborghini, dat onderdeel is van de Audi Group, laat weten samen met het designteam te hebben gezeten om tot het nieuwe verfriste logo te komen.