Hertz probeert klant 10.000 dollar extra te laten betalen voor kilometers
Het autoverhuurbedrijf Hertz is opnieuw in opspraak gekomen na een conflict over vermeende overkosten. Na eerder klanten te hebben gevraagd voor brandstof te betalen bij elektrische huurauto’s, probeerde Hertz nu 10.000 dollar in rekening te brengen voor de kilometers van een klant met een onbeperkte-kilometers huurcontract.
Een video die op sociale media is verschenen toont een verhitte discussie tussen een Hertz-medewerker en een klant, die een huurcontract met onbeperkte kilometers had afgesloten en 25.000 mijl had afgelegd. De klant stelt dat “onbeperkt” inderdaad betekent zonder restricties, terwijl de medewerker betwist dat Hertz toestond zoveel kilometers te rijden. Uiteindelijk krijgt de klant, na dreigementen van de medewerker, gelijk en wordt het bedrag niet in rekening gebracht.
Hertz heeft inmiddels een verklaring vrijgegeven waarin het zijn excuses aanbiedt en stelt dat klanttevredenheid prioriteit heeft. Het bedrijf geeft aan dat de klant volgens de voorwaarden van het contract niet wordt belast voor het aantal gereden kilometers en dat er stappen worden ondernomen om medewerkers te wijzen op klantvriendelijke omgangsvormen.