De Kia EV6 is geüpdatet en krijgt meer range
De Kia EV6 heeft een facelift ondergaan voor 2024. Buiten wat uiterlijke veranderingen kenmerkt de gefacelifte EV6 zich door verbeteringen op het gebied van prestatie.
Er zijn enkele opvallende wijzigingen te bespotten aan de buitenkant van de gefacelifte EV6. De voorkant van de auto heeft een volledig herontworpen neus, uitgerust met scherpere LED-koplampen die een 'Star Map' lichtsignatuur volgen. Dit is dezelfde lichtsignatuur als de nieuwere modellen van Kia's EV-lijn. De bumper is ook herzien voor een strakkere vormgeving. Aan de achterzijde zijn de veranderingen subtieler, met een fijnere tekening in de doorlopende lichtbalk en richtingaanwijzers die subtiel zijn verwerkt in een verchroomd sierelement.
Binnenin de vernieuwde EV6 valt meteen op dat de nieuwe schermen zijn geïntegreerd achter één doorgetrokken glasplaat. Het head-updisplay heeft nu een diameter van 12 inch. Afhankelijk van de gekozen versie is er een variatie in het stuurwiel: de GT-Line versie beschikt over een driespaaks stuurwiel, terwijl andere versies een tweespaaks stuur hebben. Verder belooft Kia dat het frame van de EV6 is verstevigd voor extra veiligheid en er zou meer geluidsisolatie zijn toegevoegd.
De facelift van de EV6 introduceert een grotere accucapaciteit. De oorspronkelijke 77,4 kWh-accu wordt hierbij vervangen door een 84 kWh-variant. Dit sluit aan bij de eerdere update van de Hyundai Ioniq 5. De verwachting is dat dit de actieradius vergroot, voor het Long Range-model wordt een winst van ongeveer 20 kilometer geschat. De auto blijft beschikbaar met verschillende motorconfiguraties, van de 170 pk sterke achterwielaangedreven basisversie tot de 585 pk sterke GT-versie. De vernieuwde accu ondersteunt snelladen tot 350 kW, waarmee de batterij in ongeveer 18 minuten van 10% naar 80% opgeladen kan worden.