Volkswagen logo gaat kangoeroes redden
Volkswagen heeft een logo variant bedacht waarmee ze kangoeroes op afstand kunnen houden, de zogenoemde 'RooBadge'. Het logo moet het veiliger maken voor kangoeroes in Australië, omdat deze vaak worden aangereden.
In Australië worden jaarlijks tienduizenden kangoeroes aangereden. Volgens Volkswagen moet hier iets aan gedaan worden en zodoende zijn zij met een oplossing gekomen. De RooBadge gaat er voor zorgen dat de springende dieren weg blijven van auto's door middel van een (voor de kangoeroe) onaangenaam geluid dat achter het logo vandaan komt.
Volkswagen laat weten drie jaar aan de Roobadge te hebben gewerkt. Het logo in bestemd voor de Amarok en is gekoppeld aan een app in het infotainment systeem van de auto. Hierdoor weet de slimme functie precies waar in Australië je je bevindt en koppelt de software aan het lid van de kangoeroefamilie die in dat gebied het meeste voorkomt. Aan de hand van deze info zal het geluid zich aanpassen. De Roobadge zal verschillende geluiden nabootsen van: roofdieren, noodkreten, vogels en het gestamp van een groep kangoeroes.
Nu is de RooBadge niet exclusief alleen voor de Volkswagen gemaakt. Er komt ook een variant die je simpel op je kentekenplaat kan schroeven. Zo zullen er hopelijk wat minder ongelukken gebeuren.