Abarth 500e fors in prijs verlaagd: Kan dit de verkoopcijfers verbeteren?
De Abarth 500e, de sportieve versie van de Fiat 500e, is in prijs verlaagd in een poging om meer kopers te trekken. Hoewel de elektrische auto nog steeds prijzig is, maken de nieuwe prijzen hem wellicht aantrekkelijker.
De Abarth 500e, die bekend staat om zijn sportieve rijgedrag en stoere uitstraling, was oorspronkelijk verkrijgbaar vanaf 37.490 euro. Nu is de prijs van het instapmodel, genaamd Urban, verlaagd met 1.000 euro naar 36.490 euro. De Turismo-variant, die eerder 40.490 euro kostte, is nu ook 1.000 euro goedkoper. Vooral de cabriolet-versie heeft een flinke prijsverlaging gekregen: van 40.990 euro naar 38.990 euro. De Turismo-cabriolet is nu 2.000 euro goedkoper, wat de prijs op 42.990 euro brengt. De prijzen zijn dus duidelijk iets gunstiger dan voorheen.
Elke versie van de Abarth 500e is nu standaard uitgerust met een achteruitrijcamera en Intelligent Speed Assist. De auto heeft een elektromotor van 155 pk en 235 Nm koppel, gekoppeld aan een 42,2 kWh-accupakket, waarvan 37,8 kWh bruikbaar is. Dit levert een actieradius van 265 kilometer volgens de WLTP-meetmethode. Opladen kan met een snelheid van 85 kW, waardoor de batterij in ongeveer 30 minuten van 10 naar 80 procent opgeladen kan worden.
Ondanks de prijsverlaging blijft de Abarth 500e een dure keuze binnen het A-segment. Dit jaar zijn er slechts 24 exemplaren van de Abarth 500e op Nederlands kenteken gezet, vergeleken met 2.365 verkochte Fiat 500e's in dezelfde periode. De hoge prijs lijkt een belangrijke factor in de tegenvallende verkoopcijfers.
Met de nieuwe vanafprijs van 36.490 euro is de Abarth 500e nu 3.000 euro duurder dan de Fiat 500e met 118 pk. Of deze prijsverlaging genoeg zal zijn om de verkoopcijfers op te krikken, is nog maar de vraag, zeker met concurrentie van de nieuwe MINI Cooper E, die een vanafprijs van 35.990 euro heeft en in een hoger segment valt.