Audi zet volledig in op elektrificatie, enige manier om CO2-doelen te halen
De focus op CO2-uitstoot in de auto-industrie is al enige tijd aan het groeien. Toch blijft er enige verdeeldheid over de maatregelen om deze terug te dringen. Audi's CEO, Gernot Döllner, laat in ieder geval weten zich niet druk te maken over eventuele politieke veranderingen die de overgang naar EV's zou kunnen beïnvloeden.
Gernot Döllner benadrukt dat Audi zich zal houden aan de bestaande regelgeving en de transitie naar EV's zal voortzetten. Hoewel er discussie is over alternatieve technologieën zoals bijvoorbeeld waterstof, gelooft Döllner dat elektrisch rijden momenteel de enige haalbare optie is om CO2-doelstellingen te halen. Audi zet daarom volledig in op elektrificatie.
Döllner voorspelt dat de verbrandingsmotor tegen 2035 geleidelijk zal verdwijnen, eerst in Europa en dan in China. De laatste verbrandingsmotoren van Audi worden naar verwachting in 2026 geïntroduceerd, met een levenscyclus die hen tot het midden van het volgende decennium op de markt houdt. Dit markeert een duidelijke verschuiving naar elektrische voertuigen voor Audi.
Deze visie impliceert dat Audi tegen 2035 geen nieuwe verbrandingsmotoren meer zal produceren, en hun focus volledig zal verschuiven naar elektrische auto's. Dit betekent dat consumenten die genieten van de traditionele benzinemotoren van Audi nog ongeveer tien jaar de tijd hebben om te profiteren van deze modellen, mits de regelgeving niet ingrijpend verandert natuurlijk.