EV-stations van Neta en Denza komen Europese markt aanvullen
Langzaam maar zeker vult de EV-markt zich met verschillende modellen auto's. Eerst waren dit vooral hatchbacks, SUV's of sedans, maar nu valt op dat er steeds meer elektrische stations zich bij de groep aansluiten. Vooral in China worden steeds meer EV's gebouwd en dat is ook precies waar deze nieuwe stations vandaan komen.
De plannen zijn gemaakt voor de Chinese EV-merken: Neta en Denza, die verkocht moeten gaan worden in Europa. Het Chinese bedrijf, Hozon, dat eigenaar is van Neta, gaf vorig jaar al aan de automarkt van Europa te willen aanvullen. Neta heeft al meerdere EV-modellen gemaakt maar wilt met de Neta S 'Wagon' naar Europese markt komen. De Wagon is 4,98 meter lang en heeft een wielbasis van 2,98 meter. Kwa aandrijving komen er versies met achterwielaandrijving en 272 pk, en een voorwielaangedreven versie met 231 pk.
Dan hebben we als tweede nieuwe speler het merk, Denza. Dit merk is onderdeel van het bekende en gigantische BYD (buildyourdreams), een andere naam uit China die al een aantal vestigingen heeft in Europa. BYD heeft de intentie om dit merk ook aan te gaan bieden in Europa. Denza is van plan met de Z9 GT de harten van EV-liefhebbers te winnen. Deze station is ietwat groter dan die van Neta. De Z9 GT is 5,18 meter lang en heeft een wielbasis van 3,13 meter. Deze wagen is een beetje anders dan de Neta, dit komt omdat deze auto drie elektromotoren heeft. Twee motoren die 326 pk leveren en een die 231 pk levert. Wij zijn benieuwd wanneer er updates zullen komen over de stations.