Een eerlijke kijk op de Tesla Cybertruck: liefde, haat en innovatie
Zes maanden geleden nam Youtuber en Tesla-liefhebber Butter_EV zijn langverwachte Cybertruck in ontvangst. In een recente video blikt hij terug op de afgelopen zes maanden, waarbij hij zowel de hoogte als dieptepunten van zijn tijd met de Cybertruck bespreekt.
Eerste indrukken: een schokgolf van emoties
"Toen de Cybertruck werd onthuld, was ik klaar om mijn computer tegen de muur te gooien," herinnert de eigenaar zich. De eerste indrukken van de Cybertruck waren allesbehalve positief. De onthulling van het voertuig veroorzaakte een schokgolf door de autowereld. "Ik was eerlijk gezegd boos omdat het er zo raar en vreemd uitzag. Het was niet wat ik zocht. Het was niet wat ik verwachtte. Het was niet wat ik wilde," vertelt hij.
Een veranderde mening: van afkeer naar bewondering
Ondanks de aanvankelijke teleurstelling veranderde zijn mening zodra hij de Cybertruck in handen had. "Eenmaal in mijn bezit, vond ik de auto super cool. Ik hou ervan. Een ding dat ik ook zal zeggen, is dat Elon en het team bij Tesla het exoskelet met roestvrij staal hebben genageld. Voor iedereen die mijn video's in het verleden heeft bekeken, zullen ze weten dat deze hele passagierszijde werd aangereden. Er was absoluut geen schade aan de eigenlijke carrosserie van de truck. Alles wat schade had, waren de plastic spatbordverbreders en dorpelpanelen. En over het algemeen, met het repareren van de hele zijkant, was het minder dan 1.000 dollar," legt hij uit.
Aandacht: een zegen en een vloek
De Cybertruck trekt veel aandacht, zowel positief als negatief. "Ik krijg veel haat. Ik krijg veel slechte opmerkingen, mensen roepen iets naar me, geven me een middelvinger, of gooien drankjes op mijn truck. Ik vind dat absoluut belachelijk, maar het is iets dat gebeurt. En als je iemand bent die niet van aandacht houdt, vooral negatieve aandacht, dan is dit absoluut niet de truck voor jou," waarschuwt hij.
Rijervaring en comfort: een roadtrip-droom
Een van de meest geprezen functies van de Cybertruck is het 'steer by wire'-systeem. "Steer by wire is waarschijnlijk de beste functie in de Tesla Cybertruck. Iedereen die ik de Cybertruck heb laten besturen zijn weggeblazen door het feit dat je nauwelijks het stuur beweegt."
De Cybertruck blijkt een uitstekende keuze voor lange ritten en kampeertrips. "Dit is veruit het beste voertuig voor roadtrips dat ik ooit heb gehad. En ik heb Yukon Denali's gehad. Ik heb pick-up trucks gehad. Ik heb kleinere SUV's gehad. En dit is veruit het beste voertuig voor roadtrips naar mijn persoonlijke mening," deelt hij.
Trekcapaciteit: een krachtpatser op wielen
Voor kampeerliefhebbers en mensen die vaak zware ladingen trekken, is de Cybertruck een uitkomst. "De Tesla Cybertruck is veruit het beste trekvoertuig dat ik ooit heb gehad. En ik heb meerdere half-ton pick-ups gehad. Ik heb Silverados gehad. Ik heb Rams gehad. Ik heb een een-ton Ram 3500 gehad die meer dan 20.000 pond trok. De Cybertruck heeft een trekcapaciteit van 11.000 pond, wat ongeveer de helft is van wat mijn Ram was, maar ik zal je dit nu vertellen, dit trekt beter dan mijn Ram deed," legt hij uit.
Verbeterpunten: spiegeltje, spiegeltje aan de wand
Niet alles aan de Cybertruck is perfect. De spiegels zijn een punt van frustratie. "De spiegels, gezien de vorm en ook de grootte van deze spiegels, zijn helemaal niet goed voor het trekken. Wanneer ik het meest gefrustreerd ben met deze spiegels, is meestal wanneer ik op de camping ben en ik probeer mijn trailer achteruit in mijn kampeerplaats te zetten. Wanneer ik op de weg ben, is het niet zo'n groot probleem, maar ik ben ook een ervaren bestuurder als het gaat om trekken. Ik doe het al meer dan 20 jaar, maar achteruitrijden, je kunt niets zien met deze spiegels," klaagt hij.
Wensen: meer functies en bereik
Een andere wens is een ingebouwde luchtcompressor. "Ik wens dat er een luchtcompressor in de laadbak van de truck was, iets waarmee ik niet alleen de banden van mijn truck, maar ook van mijn trailer en andere accessoires of speelgoed van mijn kinderen of onze familie kan oppompen en leeg laten lopen," zegt hij.
Een van de grootste teleurstellingen is het ontbreken van de volledige zelfrijdende functie. "Een enorm frustrerend punt is het feit dat ik 100.000 dollar heb betaald voor het voertuig, ik heb hem zes maanden, ik heb veel roadtrips gemaakt en ik heb nog steeds geen volledig zelfrijdende functie. Het is nog niet uit. Elon sprak over de volledig zelfrijdende functie die eind juni naar Cybertrucks zou komen, we zijn nu eind juli en ik heb het nog steeds niet," zegt hij.
Het bereik van de Cybertruck is een ander punt van zorg. "Ik wens dat de Cybertruck meer bereik had. Toen ze de Cybertruck voor het eerst onthulden, beloofden ze 500 mijl en we krijgen slechts ongeveer 300. Ik denk dat dat een optie zou zijn geweest die een beetje meer zou hebben geholpen om veel van die laadproblemen die mensen hebben met de Cybertruck te verlichten," legt hij uit.
Conclusie: een revolutionair voertuig
Ondanks de nadelen blijft de eigenaar enthousiast over zijn Cybertruck. "Over het algemeen ben ik absoluut verliefd op de truck. Ik hou van de manier waarop hij werkt. Ik heb nog nooit in een trekvoertuig gezeten dat zo goed werkt. Ik heb absoluut geen spijt van het kopen van de truck en ik houd van de manier waarop hij rijdt en een trailer kan trekken. Uiteraard zijn er enkele dingen die ik niet leuk vind. Ik denk dat veel van die dingen zullen worden opgelost via over-the-air updates, maar over het algemeen is het een geweldig voertuig. Het is revolutionair," besluit hij.
De eigenaar sluit af met een inspirerende boodschap voor iedereen die twijfelt aan de Cybertruck. "Als je het niet begrijpt, moet je achter het stuur kruipen. Zodra je dat doet, beloof ik je dat je mening zal veranderen. Of je er dan nog steeds een zou willen kopen, dat is misschien een ander verhaal, maar je mening zou veranderen over hoe geweldig de Cybertruck is als voertuig," zegt hij.