Topman Xiaomi spoort mensen aan ook andere merken te overwegen
De baas van Xiaomi heeft een vreemde oproep gedaan. Lei Juni schreef op Weibo dat potentiële klanten wordt aangeraden elders een auto te kopen.
Xiaomi kwam eerder deze maand met hun eerste elektrische auto. De Xiaomi SU7 is zo populair dat de elektronicagigant de productie van de auto niet aan kan. Dat terwijl er elke 76 seconden een nieuwe SU7 van de band rolt.
Dit is reden genoeg voor Lei Juni om potentiële klanten aan te moedigen om ook andere merken te overwegen. Juni schreef:
Sinds de presentatie van de SU7 hebben 100.000 mensen een aanvraag ingediend, 40.000 daarvan hebben zelfs al een pre-order geplaatst. Wie nu een SU7 bestelt moet echter minstens acht maanden wachten op de levering van hun auto. De vraag overtreft de productiecapaciteit, Xiaomi had oorspronkelijk gepland slechts 5.000 exemplaren te bouwen.
Het openhartige advies van Xiaomi geeft klanten twee opties: langer wachten op de nieuwe SU7 of als men dringend een auto nodig heeft een andere auto kopen. Het gebaar van Lei Juni is sympathiek. Hij geeft er ook de voorkeur aan dat mensen een auto kopen uit China. Zelfs wanneer dat betekent dat er dan auto's worden gekocht van directe concurrenten zoals Luxeed, dat beheerd wordt door Chery Automobiles en Huawei.